ROETFILTER VERWIJDEREN OF REINIGEN
Onderstaand vind u informatie over roetfilter verwijderen of het laten reinigen van het roetfilter.
Roetfilter verwijderen voor dieselpersonenauto’s tot bj 2011 en dieselbestelauto’s tot bj 2012.
Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.
“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”
Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.
Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men het roetfilter van het kenteken laten verwijderen, wij kunnen dit eventueel ook voor u regelen.
Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.
Voordelen van een verwijderd roetfilter.
– Financiële besparing tov nieuw filter
– Geen terug komende problemen / kosten.
– Een betere flow van de uitlaatgassen door minder tegendruk
– De Turbolader hoeft minder hard te werken en blijft koeler
– Koelere turbo zorgt voor een koelere inlaattemperatuur
– Inlaatlucht is koeler. (koele lucht geeft een betere verbranding)
– Meer vermogen
– Minder verbruik
– Motor reageert sneller
Nadelen.
– Uw auto is minder milieuvriendelijk door een hogere roetuitstoot.
– De overheid gaat vanaf 2019 de wegenbelasting voor diesels met een uitstoot meer dan 5mg/km verhogen dus de euro 1, euro 2, euro 3 , euro 4 en euro 5 zonder roetfilter met 15%. Als tijdens APK naar voren komt dat een roetfilter niet goed werkt, doordat deze kapot is of een slechte imitatiefilter of leeg is, kan men ervoor kiezen een nieuwe te plaatsen of het roetfilter van het kenteken te laten verwijderen , de auto komt dan in uitstoot klasse tot 25mg/km.
Enkele prijs voorbeelden roetfilter verwijderen,
BMW Roetfilter/Dpf verwijderen, incl. software modificatie, de/montage roetfilter, leeghalen roetfilter en BTW nu 225,- voor modellen tot 2011.
Let op voor 4×4 modellen geldt een meerprijs ivm meerwerk.
Roetfilter / dpf / partikelfilter verwijderen Mercedes Sprinter tot 2011 euro 4 225,- incl. BTW software + mechanisch
Roetfitlter / dpf / partikelfilter verwijderen VW Crafter en VW T5 euro 4 tot 2011 225,- incl. BTW mechanisch + software
Audi A4 A6 Q7 vanaf 2006 tot 2008 2.7, 3.0 TDI roetfilter / dpf / partikelfilter verwijderen vanaf 225 incl. BTW andere modellen op aanvraag
Landrover 2.7TD v6 295,- roetfilter verwijderen all inn.
Gemiddelde arbeidsduur bovenstaande modellen ca 2 tot 3 uur per auto.
**Andere modellen op aanvraag, prijs afhankelijk type computer en van de/montage filter.
Roetfilter reiniging machinaal,
Machinale reiniging van het roetfilter. Hierbij wordt het roetfilter gedemonteerd en in een speciale machine gereinigd /gespoeld.
Tijdens de reiniging wordt het roetfilter schoongewassen / gespoeld in tegengestelde richting met een grote hoeveelheid speciaal voor deze toepassing ontwikkelde schoonmaak middel. Alle vervuiling en as zelfs in de micro-poriën verdwijnt. Na reiniging wordt het filter gedroogd en getest.
Deze methode is wetenschappelijk getest en wordt in diverse Duitse vakbladen zeer hoog aangeschreven. Tuv en Dekra gekeurd
De prijs voor het reinigen bedraagt 295,- euro per roetfilter, u behoud uw originele fabrieks-roetfilter. Aan het filter wordt niet geslepen of gelast de werking van het roetfilter blijft onveranderd.
Nu tijdelijke aanbieding 50,- euro voor de/montage van het roetfilter incl. diagnosescan. (excl. eventuele temperatuur / druksensoren pakkingen en of klemmen (deze worden alleen vervangen indien nodig))
BMW diesel modellen. (excl. 4wd modellen)
Volvo diesel modellen.
Mercedes diesel modellen tot 2015.
Renault diesel modellen tot 2014.